ål!!

Af: Lars Rytter Jensen |
23/06/2003

Jeg tog igen i går ud og fiske ål med min svoger mogens da vi var ankommet og rigget til gik der ikke mere end 5 min før der var et seriøst hug på min den ene stang mogens var hurtigst og gav moghug da vi fik fisken i overfladen viste sig en flot karusse som havde taget ormen på bunden efter hurtig afkrogning blev den genudsat.
Som timerne gik forsvandt karusse huggene og vi kunne slappe lidt af i vores medbragte stole.
kl.12.30 havde vi fået 2 ål med den største på 400g.
Vi sad og snakkede lidt og besluttede os at pakke sammen kl 0200 10 min før vi skulle pakke sammen kom der et dropback på den ene “melder” og jeg gav modhug….den var godt nok tung jeg fik fisken ud af grøden og op i overfladen den var fa…. stor og lige inden foran land ….knak linen men jeg nåede da at se fisken og vil skyde den til ca.1 5kg den havde hugget på en aborre!!!
Efter denne episode pakkede vi og tog hjem.
men se at kom ud og fang nogle ål der er hug i dem iøjeblikket steder på lolland du kan tage ål er:

søndergade (rødby)
bursø (v.maribo store ål)
blæsenborg mosen
bandholm havn
hirbo søerne

de her 5 steder er der mange ål!!