Flotte ål

Af: Jimmy Pajbjerg |
14/08/2003

Jeg kørte til Holstebro i går for at fiske ål. Jeg ankom til søen kl. 21 og begyndte straks at pakke grejet ud. Da jeg stod og riggede den anden stang til, kom der en lokal lodsejer og bad mig at pakke sammen og køre væk.Jeg fortalte ham at der aldrig før havde været problemer med at få lov til at fiske i søen. Det var også rigtig nok, men nu havde lodsejerne fået nok – hver weekend var der en masse højrøstede unge mennesker som fiskede, og svinede så der skulle bruges en halv dag på at rydde op efter dem.De havde fundet øl og sodavandsdåser fiskekroge og fiskeline. Det værste var, at de havde været nødsaget til at aflive nogle ænder, da de havde kroge i halsen.På det tidspunkt var jeg ikke stolt af at være lystfisker. Jeg fik mig en god lang snak med lodsejeren, og det endte med at jeg fik lov til at fiske i søen.Kl. 01.30 havde jeg det første hug, en fin ål på 0,350 kg. 3 timer senere fik jeg et hug mere, efter en god fight kunne jeg lande en fin ål på 1,095 kg.Lad mig til sidst opfordre alle, der færdes i naturen, til at tage deres affald med, og bortskaf det på den rigtige måde.