Tur til Varde Å

Af: Brian Thomsen |
17/09/2004

Efter den succesfulde tur for tre uger siden hvor Peer “brølet over Varde Å” Petersen fik 2 laks på samme dag, skulle vi ned til Varde Å og se om vi kunne få et par laks. Vi ankom til strækket ved Yderik hvor vi overnattede ved Jonna og Henning Clausen.

Næste morgen og med høj laksefeber drog vi ud til byen Sig, hvor vi skulle mødes med Robin fra Go-fishing og så ud til åen. Vi startede ved Vesterbæk, og efter en god times fiskeri var der bid, og efter 5 minutters fight var fisken ved at være parat til at lande. Men jeg havde ikke mit net med, og jeg kunne ikke komme helt ud til å kanten. Så jeg ringede til Peer, og sagde at han skulle komme og nette havørreden. Peer råbte til Robin at jeg havde hug, og Peer løb over marken som en cowboy, der troede han red på sin hest. I mellemtiden havde jeg fightet så meget energi ud af havørreden, at jeg kunne trække den op over græskanten og få den sikkert på land. En flot havørred på 55 cm. og 1,82 kilo.

Så fik vi en fortjent øl-pause, og blev enige om at køre ud hvor Peer fik sine laks. Men efter 3 timers fiskeri uden vi så skyggen af en fisk, kørte vi længere opstrøms og fiskede her et par timer. Her så vi heller ingen fisk, og besluttede at køre hjem til aftensmaden.

Efter en god nats søvn kørte vi onsdag morgen ud til strækket ved Isfuglesvinget, Brune og Hvide banke. Jeg fik en lille gedde, men det blev også den eneste fisk vi fik den dag. Om eftermiddagen var vi en tur i Varde Sportsfisker forenings klubhus hvor de store udstoppede laks hænger – og det er et syn for guderne!.