24 Timer i Lergravsparken

Af: Kim Hug |
20/07/2003

Michael Petersen og jeg var blevet enige om at vi ville have en rigtig lang fisketur så 24 timer det lød godt.
Lørdag formiddag mødtes vi i Lergravsparken og så
skulle der bare fiskes og fiskes blev der. Vi riggede karpe stænger til og fik dem lagt ud så var det mede stængernes tur. I løbet af dagen kom der flere der ville tilbringe deres lørdag i lergravsparken med at fiske vejret gjorde jo også sit til at folk søgte uden døre. Mange kom og spurgte om vi havde fanget noget.
Midt på dagen var det så varmt at fiskene mistede deres bidelyst men vi fortsatte. Vi fangede kun små skaller og aborre. Sidst på eftermiddagen hjalp det fiskene begyndte så småt at bide igen.
Så ved 19 tiden blev grillen tændt og pølserne grillet. Derefter var vi klar igen. Ved ca. 23. tiden blev der rigget til ålefangst Michael fik en pæn ål omkring midnat. Efter en tid blev det min tur til at få en ål den mindste ål jeg har set til dato.
I løbet af natten var der ikke den store fangst. Men det var
også skønt bare at sidde ved vandet og slappe af.
Hen på morgenstunden fik Michael sin anden ål så var en pause og pludselig bippede Michael`s bidemelder så
var der en karpe som han desværre mistede. Kl. 5 30 var det min bidemelde der bippede og min bremse hvinede jeg skyndte mig at give modhug og fisken var kroget. Efter 15-20 min.rigtig god fight kunne vi lande en meget flot spejlkarpe en PR. for mig. Jeg skal lige love for at mit blodtryk røg fra 80 til 360 grader. Jeg var godt nok oppe at
ringe.
Omkring kl. 8 30 kom Michaels forældre med rundstykker
og kaffe mm. Det var bare rigtig skønt
Omkring kl.9 besluttede vi os for at pakke sammen.
Så fangsten efter de 24 timer i Lergravsparken var:
147 stk. skaller aborre 3 ål. En god blanding på ca. 3 25 kg. 1 spejlkarpe på 4 67 kg. Efter mål og foto blev den forsigtig sat tilbage i søen.
Det har været en rigtig god tur med mange oplevelser og mange fisk