God fiskedag i Vive bugt

Af: Brian Thomsen |
16/03/2003

Fiskene er i Vive bugt.. – min bror og jeg tog idag (søndag 16.marts) til Mariager fjord og vi valgte at fiske i Vive bugt for der er kommet fine rapporter derfra.. vi startede fiskeriet kl 9 om morgenen. Den første time skete der intet trods max højvande og strålende sol (da vi kørte helt fra århus SKULLE der værre fisk her). MEN så kom et godt kvarter med mange hug på vores hvide blink med sorte ophængerfluer.. endelig var der fast fisk til mig en stærk havørred der tog godt med line i udløbende. Efter 5 minutters fight kunne jeg kane en (med hjælp fra brormand) flot blank ørred.. den var 57 cm og 2 kg rent.. i det efterfølgende kast huggede endnu en ørred. Denne gang en mindre en på 43 cm. Der kom herefter en “død” periode på et par timer.. men så kom det næste træk ind i bugten.. min bror fik sin første doublet (en på blink – en på flue). Disse var desværre lidt for små men de gav en livlig og sjov fight. Lige inden vi vendte næsen hjem mod Århus fik min bror dog en målsørred på sit hvide blink…
Så alt i alt en god og flot dag. Desværre havde vi en lidt kedelig episode med en ældre herre som ikke havde nogen som helst fiskepli!
Han kastede konsekvent hen over vores liner for at få del i lagkagen men Mariager er jo så rigelig stor til at man ikke behøver at stå skulder mod skulder… Så husk at respektere hinanden derude.
Knæk og bræk.. Indsendt af Peter Skaarup.