Min værste tur…

Af: René de la Cruz |
18/09/2003

Det drejer sig mange gange om succeshistorier når en rapportør indtaster sin/e fangsrapporter.
Men her er lige en af modsatte kaliber.
Jeg kom i går af sted tidligt som jeg gerne ville jeg var nede ved Drøsselbjerg strand kl. 05.00 med de helt store forhåbninger om at lande en hav Ørred med en god størrelse på.
Efter en times tid havde jeg lidt bundgodt på spinnen bølgerne var livlige og det var ikke specielt varmt så forudsætningerne for fisk var OK.
Jeg fik et bundhug ikke noget af større betydning når man fisker med lette blink på fireline så jeg gjorde som jeg plejer i en situation som denne jeg hev en smule i stangen for at få den til at slippe Men her gik det galt!!
Det skulle vise sig at min bedste kyststang en Ron Thomson steelhead knækkede mellem 2 og 3 øje aldrig har jeg oplevet større katastrofer på en fisketur
Jeg måtte selvfølgelig skifte stang for at fiske videre og efter en stund tid fik jeg noget på krogen jeg var ikke i tvivl det var ikke et bundhug denne gang men måske noget flydetang for der var ikke noget modstand men den føltses tung så jeg begyndte indspinningen noget hvidt kom til syne og jeg begyndte at blive lidt nysgerrig efter hvad det kunne være man har jo hørt om større skrubber der har taget et blink og det var jo noget hvidt kunne jeg se men jeg måtte konstatere efter at have fået fisken på land at det var en død ørred på et par kilo.
Nu var det simpelthen nok for denne gang jeg valgte at køre hjem jeg havde ligesom mistet lysten til at fiske meget mere for denne gang.
Men jeg er selvfølgelig tilbage derude et eller andet sted igen i løbet af et par dage..
Så det er ikke hver gang det går lige godt.