På jagt efter Pighvarrer

Af: Chris Bodilsen |
15/06/2003

Kim og jeg kørte fra Esbjerg kl 3 15 for at køre til Glatved strand hvor vi ville se om vi ikke kunne fange nogle pighvarrer.
Vi havde medbragt agn som bestod af friske tobis og sandorm.
Vi ankom til stranden kl ca. 5 45 og så kunne det ikke gå stærkt nok med at få pakket ud vi fandt det sted som var vist på billede fiskepladsen på lystfiskeri vi fik kastet ud jeg havde 2 stænger på bund og en med flåd agnet med en hel tobis.
Der stod en mere og fiskede på stranden og han fangede hornfisk og Kim gik derhen for at se hvor mange han havde fanget og hvad han brugte som agn.
Kim kom hurtigt tilbage med et glas med regnorm og sagde at det var det han brugte og at han snart havde fanget en hel bærepose fuld.
Kim fik rigget om med flåd og med en orm på jeg skiftede over til et lille sølv farvet blink og bandt en lille 3 krog str. 14 på en ca. 5 cm line. I første kast fik jeg en hornfisk på. Jeg fik i alt 5 og Kim fik 3 stk.
Men jeg var ikke kørt helt derop for at fange hornfisk og jeg fik en lille snak med en garnfisker der sagde at det stod lidt sløjt til med fladfiskene fortiden han havde lige været ude at tømme sine garn og der havde kun været 5 fisk i mod et normalt gennemsnit på 35 stk.
Han fortalte mig at der hvor vi fiskede var der ikke andet en store sten så vi flyttede og fandt en mole. Men heller ikke der var der nogle fisk det eneste vi “fangede ” var store klaser tang som flød i vandet.
Vi blev enig om at det gad vi ikke så vi kørte til Fredericia havn der fangede vi ikke andet end en masse små torsk os vi kørte til kolding havn og her fik vi ikke et eneste bid i de 2 ½ time vi var der. Så blev vi enig om at køre hjem til Esbjerg igen og tage ned til Lergravsparken og fiske efter ål om natten.
Vi kom til Esbjerg kl. 19 15 og jeg skulle komme med til Kim kl 21 30 men jeg kom aldrig derned igen for jeg faldt i søvn på sofaen og vågnede først kl 3. Øv Øv.
Men selv om at vi ikke fangede det ville dan dag så havde det tros alt været en goddag