Sakskøbing slår til igen.

Af: Jimmy Pajbjerg |
05/03/2003

Nu havde jeg lige en fridag som jeg mente at jeg kunne bruge i Sakskøbing havn. Jeg ankom kl. 1030 og var der til ca. 1630. Der var kun en fisker udover mig og han havde på trods af 3 stænger ude ikke mærket noget som helst.
Jeg startede med at spinfiske men mærkede ikke noget i en times tid. Jeg havde set nogle fisk som var oppe og ringe men mente at det var aborrer.
Nu fisker jeg ikke så meget med boble og flue men ville alligevel prøve jeg kunne jo sidde på kajkanten og hvile mine arme. I første kast fik jeg en lille ørred på 37 cm. som røg ud igen. Det blev til 11 ørreder ialt med den største på 46 cm. som jeg tog med hjem og den smagte dejligt.
Kl. ca. 15.30 fik en mand i sin bedste alder et megahug som han mente var en torsk – men men hvilken fisk.
En ørred på 5 64 vejet på min digitalvægt nedgænger med sår på den nederste del af halen og sort på maven. Og han var da også ked af lidt senere at han ikke havde sat den ud igen. Men det var hans valg.