Selvtilliden er vundet tilbage

Af: René Møller Rosendal |
16/03/2003

Efter at jeg i et stykke tid ikke har været ude og svinge fluekæppen og vejret simpelthen indbød til en fisketur så måtte det simpelthen bare være i dag at heldet tilfaldt mig. Dagens valg af fiskeplads faldt på Fredensborg Ørredfiskeri “fluestrømmen” da det var et godt stykke tid siden jeg havde været deroppe og fiske og jeg mindedes at jeg sidst var heldig at få hevet en lille pæn regnbueørred op……så hvorfor ikke prøve om jeg kunne gøre kunststykket efter. Klokken 10 blev jeg hentet af min far som ville med og bade en orm og små 40 minutter senere ankom vi til ørredsøen. Vi indløste fiskekort til 3 timer hver og jeg gik i fluestrømmen men han fiskede i den store sø. Efter ca. en times fiskeri ringede han på mobilen og sagde at hen havde fået en lille regnbue som næsten ikke gav nogen fight. Jeg havde endnu ikke haft nogen hug men lige efter at jeg havde lagt mobilen i lommen så var der flex på klingen. Ca. 15 minutter efter kunne jeg lande en lille regnbue på 1 5 kg. Dagen var reddet og min selvtillid var genvundet. Efter 3 timers fiskeri havde jeg fanget 3 ørreder hvor af den største var på 2 5 kg. (Jeg tog selvfølgelig kun de 2 med hjem). Alle fiskene blev taget på en lille vægtbelastet red tag flue ligesom sidst jeg var deroppe. Alt i alt en god dag med masser af solskin og fisk mon ikke man snart skal en tur til Fredensborg igen.