Skøn aftentur på Røsnæs.

Af: Svend-Jørgen Gregersen |
10/07/2003

Aftenkaffen var konsumeret…. hvor så det dog lækkert ud udenfor. Den planlagte aften/nattetur til Røsnæs blev skudt i gang.

Ankom ca. kl. 22.00 på nordsiden midt mellem fyret og trappen. Hmmm… virkede lidt stille…. jeg rykker mig 50 meter og prøver dér.
Det var godt… i hvert eneste kast mellem 22.20 og 22.45 skete der èt eller andet derude. Et hurtigt hug men den slap igen….. slag på blinket….. så et kontant hug….. fight….ORRVV hvor den fløøøj ud af vandet…og spyttede blinket ud. Næste kast….. 5 omgange på hjulet…. så sad den der på den rød/grønne Sølvpil. Hård fight…. udløb…. spole ind….udløb…. spole ind. Nu begyndte den vist at vise træthedstegn. Kanede den på land…. NEEEEJJJJ hvor var den KANONFLOT.
Helt blank med en huld på kroppen som gav den det mest vidunderlige udseende. Frem med vægten og målebåndet. 1 50 kilo 47 centimeter lang og ikke mindre end 28 om “mavsen”.
Næste kast… efter at have siddet på stranden og nydt en cigaret og synet af årets første ørred og set den sidste sol forsvinde i havet og lyset dø ud.
Nå… men jeg må jo hellere have en til…
I første kast sad den der…. mit livs største hornfisk.
Men jag var der efter ørred så jeg gad ikke engang måle den…. den tabte blinket da den landede på stranden og blev straks smidt tilbage hvor den kom fra.

NU var jeg tændt….. men der skete ikke mere.
01.15 vendte jeg snuden hjemad… rigtig glad og ualmindelig veltilfreds.