Fed tur til Fyn

Af: Jimmy Pajbjerg |
06/05/2003

Torsdag morgen den 1. maj kørte jeg til Fyn med min kammerat Jesper Laugesen. Vi skullened og prøve en sø ingen af os havde fisket i før. Vi fik købt fiskekort ogville leje en båd, da man ikke må bruge egen båd på søen – men alle både varlejet ud så første nat kunne vi kun fiske til egen bred.Jeg fiskede til et stort træ, der hang ned i vandet med to stænger og en stang der bare blevsmidt nogle meter ud. Jeg fik første hug kl 3 og efter en ok fight kunne jeglande en skælkarpe på 5,3 kg, der havde taget en dammuslinge boilie. Entimes tid senere fangede jeg en spejlkarpe på 4,6 kg, også på dammuslingeboilie. En time senere var den gal igen men denne fisk mistede jeg pga. forfanget sprang. Jesper fangede ingenting første nat.Det meste af næste dag gik med lidt hyggefiskeri efter kilos brasen hvor jeg fangede ca 30 stk. Næste nat fiskede Jesper også med dammuslinge boilies, og det hjalp, for vedmidnats tid fangede han en spejlkarpe på 4,0 kg. Lørdag gik næsten heledagen med at være i bivyen fordi det pissede ned. Om eftermiddagen havde jeget hug ved modsatte bred som lød som en brasen, men da jeg gav modhug stodden stille, og der kom et par tunge rusk, og så var jeg klar over det var engod karpe, der havde taget den 20 mm muslinge pop up boilie.Efter en meget tung fight fik vi spejlkarpen i nettet, og den blev hurtigt vejet og målt til8,6 kg 77 cm. Efter en stribe billeder blev den sat ud igen. Fangsten resulterede i, at jeg måtte på tanken for at købe et par omgange og fejre den med. Omkring midnat var der bud efter muslinge pop up`en igen. Denne gang var det en flot skælkarpe på 5,0 kg. Resten af natten havde jeg kun et par brasen hug. Jesper fik ikke flere.