Flotte Torsk på Det Gule Rev

Af: Brian Honoré |
22/05/2003

Lokalrapportør Kim Hug og jeg havde bestemt os at tage en tur på Det Gule Rev, og vi havde fået et par pladser på ms-mille som sejler fra Hirtshals. Vi kendte ikke skibet, men tog chancen alligevel. Vi kørte fra Esbjerg søndag aften omkring kl. 23,00 og så var der ellers 330 km asfalt der skulle tilbagelægges, men hvad gør man da ikke for at komme ud at fiske.Vi ankom til havnen kl ca. 3,20 og vi gik lige en lille tur, der var næsten helt vind stille, så vi var opsat til at komme ud på havet. Kl. 4,00 sejlede vi fra havn og skulle sejle i ca 3 timer inden vi var fremme ved stedet. Der var næsten havblik da vi sejlede, men der var der nogle der ikke havde det så godt, men sådan er det jo.Vi fiskede på 40 til 60 meter vand og der var en meget stærk strøm på 1,3 knob, så det var svært at holde pirken nede på bunden, også selv om vi brugte 500 grams. Der blev taget en masse små torsk, sej og lidt langer. Jeg fik en måler på 10,5 og en der var lidt mindre på omkring de 9 kg. Derudover fik jeg 11 mindre torsk. Kim fik omkring 7 med den største på omkring de 9 kilo. Kl 13,00 sejlede vi mod havnen igen godt trætte, men en oplevelse rigere.Hvis i skal en tur på det gule rev, kan jeg stærkt anbefale at tage med ms-mille. Der er servicen i top og det eneste man skal gøre er at fiske. Der kommer en med spande til fiskene og smider jævnligt is over dem. Når man sejler ind så renser han fiskene og smider dem på is, og når man kommer i havn så får man poser til at tage fiskene med hjem i.Sådan en dag med god service og en båd der ligger godt i vandet koster kun 500 kr for 12 timer. Men i kan se mere på www.ms-mille.dk god tur.