Ny havørred PR

Af: Peer Petersen |
19/04/2004

I torsdags var jeg på tur med Banan Jesper. Vi havde tage bestik af vinden og blev enige om at starte på Frølund fed. Vind-sol og vand var perfekt, nu skulle der fiskes. Efter 2,5 timers fiskeri uden der var sket noget som helst kørte vi videre til næste plads. Også her var alt perfekt.

Efter 1 times fiskeri fik Jesper en flot havørred 43 cm. Fisken tog en wolly bugger. Da det var alt vi havde haft efter 3 timers fiskeri kørte vi nok engang videre. Vel ankommet til pladsen sad vi i solen og fik en kop kaffe. Jesper ville starte 50 meter til venstre og jeg på stykket lige for.

Jeg gik forsigtigt ud, men jeg lagde nogle korte kast i vifte foran mig, nul fisk, jeg kunne så gå lidt længere ud. Her strippede jeg skydelinen af hjulet, lage et kast ud og begyndte at tage fluen hjem. Efter 4 træk i fluen føltes det som om at linen kørte over en sten …. Der var ikke noget at se eller mærke, 2 træk mere og BANG. Min stang var nær rykket ud af hånden på mig. Nu fulgte et hårdt og kontant udløb. Min # 6 stang stod spændt i en fin bue, og løslinen røg op af vandet i kanonkuglefart. Et øjeblik efter havde jeg den på hjulet som hvinede så det var en fornøjelse.

Fisken drønede derudaf med min blege gremling str. 8 i flaben. Jeg råbte til Jesper at jeg havde fisk på. Er den stor, Spurgte han.. i det samme kom fisken op af vandet i et flot spring… Ja, for fanden. Mens jeg fightede fisken kunne jeg høre Jesper komme løbene hen over stranden… Da han stod ved siden af mig hoppede fisken igen, Er du vimmer den er stor…Han var mindst lige så vild som mig.

Jeg havde stillet mig 3-4 meter oppe på land for ikke at skræmme fisken. Da den lå i vandkanten tog Jesper kvælertag på den, og vi fik den op på land, hvor den blev gokket.
Jeg var så jeg rystede – min kaste arm var øm og der lå min nye rekordfisk. Flot og blank. Hjemme viste vægten 4,1 kg. Den var 68 cm lang.